Miestna samospráva
Obecný úrad
Obecný úrad je výkonným orgánom obecného zastupiteľstva a starostu, zložený z pracovníkov obce. Zabezpečuje administratívne a organizačné veci obecného zastupiteľstva a starostu, ako aj ďalších zriadených orgánov obecného zastupiteľstva. Prácu obecného úradu organizuje starosta.
Funkcie obecného úradu
- zabezpečuje písomnú agendu všetkých orgánov obce a obecného zastupiteľstva a je podateľňou a výpravňou písomností obce
- zabezpečuje odborné podklady a iné písomnosti na rokovanie obecnej rady a obecného zastupiteľstva
- vypracúva písomné vyhotovenia všetkých rozhodnutí starostu vydaných v správnom konaní
- vykonáva nariadenia, uznesenia obecného zastupiteľstva a rozhodnutia starostu
Oficiálny názov: Obecný úrad Rudník |
Adresa: Rudník 205, 044 23 pošta Jasov, okres Košice-okolie |
Telefón: +421 55 466 4 203 |
Fax: +421 55 466 4 203 |
www: http://www.obecrudnik.sk |
Banka: VÚB, a.s. |
Účet: 6129542 / 0200 |
IČO: 00 324 66 3 |
E-Mail: obec.rudnik@eposta.sk |
pozri Kontaktné údaje a Úradné hodiny
nahor
Starosta Obce
Starosta je predstaveným a najvyšším výkonným orgánom obce. Volia ho obyvatelia obce v priamych voľbách na štyri roky. Funkcia starostu je verejnou funkciou. Starostu počas neprítomnosti alebo nespôsobilosti na výkon funkcie zastupuje jeho zástupca.
Funkcie starostu:
- zvoláva a vedie zasadnutia obecného zastupiteľstva a obecnej rady a podpisuje ich uznesenia
- vykonáva obecnú správu
- zastupuje obec vo vzťahu k štátnym orgánom, právnickým a fyzickým osobám
- rozhoduje vo všetkých veciach správy obce, ktoré nie sú zákonom alebo organizačným poriadkom obecného zastupiteľstva vyhradené obecnému zastupiteľstvu
- je štatutárnym orgánom v majetkovoprávnych vzťahoch obce a v pracovnoprávnych vzťahoch pracovníkov obce; v administratívnoprávnych vzťahoch je správnym orgánom
Vladimír Kišdučák, starosta obce Rudník
nahor
Obecné zastupiteľstvo
Obecné zastupiteľstvo je zastupiteľský zbor obce, zložený z poslancov zvolených v priamych voľbách obyvateľmi obce na štyri roky.
Obecné zastupiteľstvo rozhoduje o základných otázkach života obce, najmä mu je vyhradené:
- určovať zásady hospodárenia a nakladania s majetkom obce, schvaľovať najdôležitejšie úkony týkajúce sa tohto majetku a kontrolovať hospodárenie s ním
- schvaľovať rozpočet obce a jeho zmeny, kontrolovať jeho čerpanie a schvaľovať účet
- schvaľovať územný plán obce alebo jej časti a koncepcie rozvoja jednotlivých oblastí života obce
- rozhodovať o zavedení a zrušení miestnej dane alebo miestneho poplatku
- určovať náležitosti miestnej dane alebo miestneho poplatku a verejnej dávky s rozhodovať o prijatí úveru alebo pôžičky
- vyhlasovať hlasovanie obyvateľov obce o najdôležitejších otázkach života a rozvoja obce a zvolávať verejné zhromaždenia občanov
- uznášať sa na nariadeniach
- určovať organizáciu obecného úradu a určovať plat starostu obce a hlavného kontrolóra
- schvaľovať poriadok odmeňovania pracovníkov obce, ako aj ďalšie predpisy (rokovací poriadok, pracovný poriadok, organizačný poriadok a pod. )
- zakladať, zriaďovať a kontrolovať obecné podniky a rozpočtové a príspevkové organizácie a vymenúvať ich vedúcich (riaditeľov)
- schvaľovať združovanie obecných prostriedkov a činností a účasť v združeniach ako aj zriadenie spoločného regionálneho alebo záujmového fondu
- zriaďovať orgány potrebné pre samosprávu obce a určovať náplň ich práce, m) udeľovať čestné občianstvo obce, obecné vyznamenania a ceny
Poslanci:
MUDr. Imrich Tóth - zástupca starostu
Marián Cibrík
Ing. Jozef Martoš
Anton Migas
Ján Novotný
Ing. Tibor Szalona
Milan Šturm
nahor
Komisie
Obecné zastupiteľstvo môže zriaďovať komisie ako svoje stále alebo dočasné poradné, iniciatívne a kontrolné orgány. Komisie sú zložené z poslancov obecného zastupiteľstva a z ďalších osôb zvolených obecným zastupiteľstvom. Zloženie a úlohy komisií vymedzuje obecné zastupiteľstvo.
Komisia na ochranu verejného záujmu
MUDr. Imrich Tóth - predseda
Marián Cibrík
Ing. Jozef Martoš
Anton Migas
Ján Novotný
Ing. Tibor Szalona
Milan Šturm
Komisia investično-stavebná
Anton Migas - predseda
Marián Cibrík
Ing. Jozef Martoš
Komisia pre rozvoj vzdelávania, kultúry, mládeže, športu a sociálnych vecí a rodiny
Milan Šturm - predseda
Marián Cibrík
Ján Novotný
Ing. Tibor Szalona
MUDr. Imrich Tóth
Komisia finančná a správy obecného majetku
Ing. Tibor Szalona - predseda
Anton Migas
MUDr. Imrich Tóth
Komisia na ochranu verejného poriadku a životného prostredia
Jozef Martoš - predseda
Marián Cibrík
Ján Novotný
Milan Šturm
nahor
Kontrolór obce - hlavný kontrolór
Hlavný kontrolór je zamestnancom obce a ak tento zákon neustanovuje inak. Hlavný kontrolór nesmie bez súhlasu obecného zastupiteľstva podnikať alebo vykonávať inú zárobkovú činnosť a byť členom riadiacich, kontrolných alebo dozorných orgánov právnických osôb, ktoré vykonávajú podnikateľskú činnosť. Kontrolnú činnosť vykonáva nezávisle a nestranne v súlade so základnými pravidlami kontrolnej činnosti. Kontrolnou činnosťou sa rozumie najmä:
- kontrola zákonnosti, účinnosti, hospodárnosti a efektívnosti pri hospodárení a nakladaní s majetkom a majetkovými právami obce, ako aj s majetkom, ktorý obec užíva podľa osobitných predpisov
- kontrola príjmov, výdavkov a finančných operácií obce
- kontrola vybavovania sťažností a petícií
- kontrola dodržiavania všeobecne záväzných právnych predpisov vrátane nariadení obce
- kontrola plnenia uznesení obecného zastupiteľstva
- kontrola dodržiavania interných predpisov obce a kontrola plnenia ďalších úloh ustanovených osobitnými predpismi
Úlohy hlavného kontrolóra:
- vykonáva kontrolu
- predkladá obecnému zastupiteľstvu raz za šesť mesiacov návrh plánu kontrolnej činnosti, ktorý musí byť najneskôr 15 dní pred prerokovaním v zastupiteľstve zverejnený spôsobom v obci obvyklým
- vypracúva odborné stanoviská k návrhu rozpočtu obce a k návrhu záverečného účtu obce pred jeho schválením v obecnom zastupiteľstve
- predkladá správu o výsledkoch kontroly priamo obecnému zastupiteľstvu na jeho najbližšom zasadnutí
- predkladá obecnému zastupiteľstvu najmenej raz ročne správu o kontrolnej činnosti, a to do 60 dní po uplynutí kalendárneho roku
- spolupracuje so štátnymi orgánmi vo veciach kontroly hospodárenia s prostriedkami pridelenými obci zo štátneho rozpočtu alebo zo štrukturálnych fondov Európskej únie
- vybavuje sťažnosti, ak tak ustanovuje osobitný zákon
- je povinný vykonať kontrolu, ak ho o to požiada obecné zastupiteľstvo
- plní ďalšie úlohy ustanovené osobitným zákonom
Hlavný kontrolór sa zúčastňuje na zasadnutiach obecného zastupiteľstva a obecnej rady s hlasom poradným; môže sa zúčastňovať aj na zasadnutiach komisií zriadených obecným zastupiteľstvom, je oprávnený nahliadať do dokladov, ako aj do iných dokumentov v rozsahu kontrolnej činnosti.
Ladislav Tresa, hlavný kontrolór
nahor